Ha, där fick Liseberg! Jag blev väldigt överraskad över att jag lyckades åstadkomma något som detta. Vad som skulle bara vara en testbild blev helt plötslig så som jag föreställt mig slutprodukten. I den här bilden så ändrade jag så att det är Liseberg det gråtande barnet tvingas åka till, inte till Kreta, som i originalet. Nu är hela deras budskap med bilden vänd mot dem. Han vill verkligen inte åka till Liseberg, så mycket så att han börjar gråta i protest. Det fina med den här är att det mest iögonfallande i bilden är fortfarande kvar, det gråtande barnet. Det var just därför originalet var så uppseendeväckande och stötande. Den här versionen är också det, men inte för att barnet måste åka till Kreta utan till Liseberg.
Det kan ha en väldigt stor effekt med att ändra förklaringen på en chock reklam. En sådan reklam som man blir upprörd av, tills man läser förklaringen till vad nu chocken är och lugnar sig. Det var just en sådan reklam Liseberg var ute efter, men lyckades inte få till. Man blev definitivt inte lugn av att sedan läsa förklaringen. Förhoppningsvis skulle min antireklam, ifall de fick se den, ge dom en liknande effekt.
Jag blev riktigt sugen på att bara köra med den här bilden och finslipa den till en slutprodukt, men jag var inte riktigt säker på om det var det jag verkligen borde göra med den. Som sagt, den har mycket potential och jag vill inte slösa ett sådant fint tillfälle. Tyvärr så kom jag inte på någonting, inte förrän långt senare, så det kommer jag att skriva om i ett annat blogginlägg.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar